July, 2010 Archives

…nogle billeder der ikke ville vises. I burde nu kunne se alle billederne på de respektive posts.

Fixet..

I dag lørdag flyttede vi fra vores mobil home til et telt, hvor vi skal bo én nat før vi i morgen søndag kan flytte ind i et nyt mobil home (spørg ikke, vi skulle bare have booket tidligere end 14 dage før afrejsen..)

Ungerne var spændte over at skulle sove i telt, forældrene lidt trætte af at skulle lave slut-rengøring 2 steder, men det gik da.. Det har i øvrigt været overskyet hele dagen, så vi har bare tusset rundt på pladsen, spillet masser af spil og ungerne var til miniklub og tog ”kørekort” ved at få lov til at køre rundt i en slags golfbil (sammen med en voksen dog). Efter aftensmaden kørte Magnus og Emil rundt på cyklerne sammen med en masse andre børn og Filippa spillede tennis med far. Alle børn er faldet fint i søvn i teltet i deres soveposer – mor og far er lidt bekymrede for om vi kan holde varmen i nat da vi har fundet ud af at der ikke hører dyner med til teltet ;-)

Flyttedag

Fredag skinnede solen fra en skyfri himmel fra morgenstunden, hvilket vi besluttede os for at udnytte til en tur til badesøen (poolen åbner først kl 11)

Vi havde næsten ”stranden” for os selv, og vandet var en god temperatur, så vi svømmede og legede vandkamp.

Det gode vejr holdt ved, så da børnene havde sovet til middag, gik vi til poolen. Magnus og Emil fik virkelig mod på rutschebanerne, de rutschede 50 minutter i træk: På ryggen, på maven og med hovedet først. De fik også begge prøvet de hurtige rutschebaner, Emil sammen med far og Magnus alene mens han holdt far i hånden :-) De var begge ret trætte til sidst!

Store badedag

Ikke så meget at fortælle, endnu en afslapningsdag uden det store. Om eftermiddagen var der arrangeret mini-olympiade for børnene og det viste sig at Magnus og Emil har en skjult talent for ægge-løb.

Olympiade

Juhuu, ungerne sov til kl 8 igen til morgen :-) Efter morgenmaden besluttede vi os for at gå en tur rundt om søerne, mens børnene cyklede. Skyfri himmel men temperaturen var behagelig. Langs med søen var der bygget store hytter oppe i træerne, der må være en super udsigt deroppefra. På vejen tilbage gik vi forbi mini-klubben hvor der blev lavet små lanterner af plastikflasker til brug i aften, hvor der skal gås tur på pladsen – Bastilledagen skal jo fejres!

Eftermiddagen brugte vi ved poolen. Vandet var mærkbart lunere end i går, måske på grund af at solen har skinnet siden morgenstunden – ungerne nyd det helt sikkert! Vi sluttede af med et par ture på rutschebanen og det blev til mange, da Magnus og Emil pludselig blev vilde med det. Det endte med at Magnus tog rutschebanen ned alene og Emil kørte på den hurtige bane sammen med mig – stor succes..

Gåtur på Bastilledagen

Børnene sov længe og formiddagen gik hjemme foran hytten med leg. Vejret var overskyet efter gårsdagens regnvejr, så det var ikke poolvejr. Stille og roligt – lidt for roligt tilsyneladende for ingen af dem kunne sove til frokost. Om eftermiddagen klarede vejret op og vi gik til poolen, hvor vi rutschede, lavede vandkamp og hyggede med spand og skovl.

I løbet af dagen var det gået op for os at de fleste butikker nok var lukket i morgen på Bastilledagen, så jeg måtte af sted for at handle brød og engangsgrill.

Campinghverdag

Emil havde fået dykket hovedet under vand i søen i går uden ørepropper og vågnede i dag med ondt i ørerne. Vi så tiden lidt an, men han fortsatte med at beklage sig og græd sig i søvn til frokost – lille mus.. Afsted til lægen med ham, og få penicillin med mellemørebetændelse. Heldigvis virker det ikke så slemt, så han bliver nok hurtigt god igen.

Dagen gik med mini-klub, badning, hygge og leg med naboerne.

Den obligatoriske tur til lægen

Hjælp – vi er omringet af hollændere .-) Vi vågnede til solskin og masser af hollandske biler rundt omkring os. Pladsen her er åbenbart meget populær i Holland – det viser sig at nærmest 90% af gæsterne er hollændere. Vi var dog heldige at vores naboer er danske, og har en pige på Filippas alder – Sofia – de to tøser fandt hurtigt hinanden og blev nærmest uadskillelige. Vi brugte ellers dagen på at lære pladsen og området at kende. En tur i poolen om formiddagen og ved badesøen om eftermiddagen. Egentlig var det meningen at vi skulle fiske i søen, men da vi kom derned kunne vi ikke lade være med at bade ;-) .

Her er super hyggeligt. Pladsen er ikke så stor, men der er alt hvad der skal være og en rigtig afslappet stemning – det føles allerede nu som om vi har holdt en uges ferie – så vi skal nok få en god ferie her.

Camping du Val de Bonnal

Vi droppede morgenmaden på hotellet og kørte i stedet forbi den lokale bager Budde og købte ind. Det kørte efter et tag-selv system, hvilket jo er fantastisk, når man har 3 børn med som ikke liiige kan bestemme sig og når ens skole-tyske er blevet lidt rustent. (Det lykkedes mig i går at gå hen til kassen ved et Tankstelle og starte med at sige Tchüss til manden i kassen, han var en anelse forundret over at jeg sagde farvel allerede inden jeg havde betalt :-) )

Kaffe, grovboller og croissanter  med chokolade blev indtaget ved siden af bilen – hyggeligt og lækkert!

Dagen skulle bruges i Playmobil Fun Park som det officielt hedder – drengene brugte det mere mundrette ”Legoland”. Vi vidste ikke rigtig hvad vi skulle forvente men en arbejdskollega fra et leverandørfirma havde anbefalet parken på det varmeste, så faderens forventninger var skruet i vejret. Apropos vejret, så var 30 grader skyfrit heller ikke det værste til sådan en dag, heldigvis var der masser af skyggende træer i parken!

Playmobil parken viste sig at være et stort legeland, bygget over forskellige temaer fra Playmobil serien: Cowboyby, ridderborg, piratskib, byggeplads osv. Der var ikke mange forlystelser som man kunne prøve, som det kendes fra fx Legoland, Bonbonland og sommerparker – i stedet var det baseret på egen leg og fantasi. Ridderborgen havde tårne, udkigsposter og en fugtig kælder som man kunne løbe rundt i. Uden for borgen var der klatrevæg og klatrenet så man kunne klatre op ad muren, samt en ridderturnering, hvor 5 riddere konkurrerede om at blive slået til ridder af kongen og dronningen – alle de medvirkende i turneringen var selvfølgelig besøgende børn.

På piratskibet kunne man klatre op i masten, styre skibet ved siden af kaptajnen, klatre under dæk og skyde med kanonerne eller fægte med piraten i kabyssen.

Vi brugte også en del tid ved Noahs Ark, hvor man kunne lege med Playmobil skibe ved nogle lange bassiner. Her var masser af skibe, masser af Playmobilmænd og så var det ellers bare om at komme i gang :-)

På trods af at vi tilbragte 6 timer i parken, nåede vi aldrig at se Cowboybyen og Bondegården, så det har vi til gode til en anden gang.

Vi var positivt overrasket over prisniveauet: €8 for indgang, €5 for en børnefrokost med drikkevare og frugt, €4-5 for en voksenfrokost, €2 for en halv liter sodavand, €0,70-€2 for en ispind.

Ved 17-tiden var vi pakket sammen i bilen igen og der gik ikke 10 minutter før drengene sov sødt. Vi havde 5 timers kørsel foran os – men endte alligevel med ikke at være fremme før midnat. Vi kørte igennem det vildeste uvejr med voldsomt regnvejr og rigtig mange lyn. Da vi nåede til Frankrig og var tæt på campingpladsen måtte vi også lige tage en omvej da gps’en ville have os ad en vej der var væk, så det brugte vi også lige en god halv time på – ikke så fedt kl. 23.30.

Playmobil park

Vi startede hjemmefra kl. 05.00 for at nå færgen kl. 07.00 fra Gedser. Vi kom ud ad døren og nåede færgen i fin tid, spiste morgenmad om bord og 08.45 var vi klar til at indtage de tyske motorveje. Grænseshoppingen blev droppet til fordel for at komme derudad (ej, kun næsten, for Kristina shoppede lidt chokolade og slik om bord på færgen).

Den medbragte frokost blev nydt i høj sol og 35 grader på en Raststätte, og vi ankom planmæssigt ved 17-tiden til vores hotel i omegnen af Nürnberg. Lidt aftensmad, et bad og noget søvn og vi var klar igen…