Dagen startede allerede 05.00 for vores vedkommende, da vi skulle checke tidligt ind til vores fly til Koh Samui. Ungerne var lidt svære at få op, hvilket var fuldt forståeligt og nok også skyldtes at de var kommet lidt sent i seng aftenen før.

Vi havde lavet en aftale med en taxi-service på hotellet om kørsel til lufthavnen men da vi kom ned 05.45 var han ikke dukket op – argh! Både Kristina og jeg var oppe i det røde felt, og det tror jeg godt hotellets receptionist kunne mærke for hun var hurtig til at få sagt at chaufføren altså ikke havde noget med hotellet at gøre (på trods af at han har bord, stol og mappe med turforslag i foyeren) – og skaffede en taxi på et par minutter.

Vi var i bedre tid end sidst, og køen ved sikkerhedskontrollen var væsentlig mindre da dette var en indenrigsflyvning, så det var ikke nødvendigt med ekstra morgenmotion.

Vi landede på Koh Samui i øs-pjask regnvejr, ikke lige hvad vi havde forventet :-( Måske jeg skulle have checket vejrudsigten, som påstår at der er gennemsnitligt 12 daqe med nedbør i marts måned…

I øvrigt er lufthavnen på Koh Samui den hyggeligste jeg nogensinde har set. Ankomsthallen er åben og delvist overdækket med stråtag, fyldt med tropiske planter og blomster. Drengene hyggede sig med at kigge på frøer der var kommet frem under regnvejret.

Regnen stoppede hurtigt og vi besluttede at tage en minibus til færgelejet fremfor at vente 1½ time på færgeselskabets bus.

Nåja, færgeleje er måske så meget sagt, det var en masse plastiktønder med plader oven på som var fortøjret i havbunden ud for en strandkyst nord på Koh Samui, mere om det senere.

Lidt nede ad stranden var et hyyggeligt madsted, hvor vi satte os for at få lidt frokost inden katamaranen sejlede 12.30. En god beslutning for Kristina og jeg fik en super lækker karry og ungerne spiste også godt til :-) Som I kan se på billedet, var også de lokale katte ret vilde med maden her..

Efter frokost slappede vi af, Filippa lånte Kristinas Ipod

Der havde været kraftig pålandsvind siden vi ankom på stranden og det mærkede vi i den grad, da vi skulle ombord – platformen gyngede kraftigt så det var svært at holde balancen. Sejlturen var også en turbulent omgang – jeg så flere der var ret blege og så ud til at have det skidt. Vi fik alle en velfortjent lur, ungerne sov næsten under hele turen som varede 2 timer.

Vi blev hentet ved båden af Koh Tao Regal resortet, hvor vi havde bestilt den første nat. På kajen var der det sædvanlige kaos af resortejere, taxichauffører og folk der deler brochurer ud, så det var rart at kunne sige nej til det hele og blive kørt direkte til hotellet.

Vi havde booket en enkelt nat for vi var ikke sikre på om stranden og hotellets placering var god (tak til Pia og Anders for råd og vejledning om Koh Tao) – men det viste sig hurtigt at være et godt sted lige på stranden med en lækker pool og et flot stort værelse med havudsigt (billeder følger i morgen). Den rigtig gode strand, Sairee beach, ligger kun 400 meter væk, og da der ikke er mange  hoteller med pool direkte på stranden, så bliver vi her!

Eftermiddagen gik med badning i poolen og vi spiste aftensmad på hotellets restaurant da ungerne stadig var trætte. Her var vi ved at blive spist af myg – Emil har 4-5 rigtig store stik i hovedet og på armene, så vi skal vist have fundet vores myggespray frem igen.

Vi faldt i søvn mens vi puttede ungerne og vågnede først et par timer senere :-)

I morgen står den på badning ved pool og strand, og så skal vi have købt lidt mere snorkleudstyr.